Koszyk

Brak produktów w koszyku.

Jakie są rodzaje orzechów i które jeść przy diecie ketogenicznej?

Orzechy to świetna, smaczna przekąska, a także znakomity składnik zróżnicowanych deserów. Wbrew powszechnej opinii nie muszą kłócić się z odchudzaniem, choć są kaloryczne. Znajdują szczególne zastosowanie podczas stosowania diety ketogenicznej, o ile potrafisz jeść je z umiarem! Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe i szereg istotnych witamin oraz mikro- i makrolementów, dzięki czemu mają korzystny wpływ na organizm człowieka. Regularne ich spożywanie wzmacnia zarówno układ nerwowy, jak i sercowo-naczyniowy. W praktyce orzechami nazywamy zróżnicowane nasiona i owoce, których środek otoczony przez twardą lub kruchą skorupę czy łupinę jest jadalny, a często także zdumiewająco pyszny. Dla miłośników keto wart uwagi jest fakt, że wyróżniają się one przede wszystkim wysoką zawartością tłuszczu. Dowiedz się więcej o ich roli w diecie ketogenicznej i poznaj lepiej najzdrowsze rodzaje orzechów!

Jakie orzechy są szczególnie polecane przy diecie ketogenicznej?

Orzechy mogą być stałym elementem menu osób na diecie odchudzającej – w szczególności ketogenicznej. Są znakomitym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, jednak trzeba jednocześnie brać pod uwagę zawartość białka i węglowodanów. Na keto najbardziej polecane są:

  • orzechy makadamia
  • orzechy pekan
  • orzechy brazylijskie.

W umiarkowanych ilościach zaleca się jeść:

  • orzechy włoskie
  • orzechy laskowe
  • orzechy ziemne
  • migdały.

Jakich orzechów unikać, przynajmniej na początku stosowania diety keto?

Szczególnie na początku diety ketogenicznej należy unikać orzechów nerkowca i pistacji. Musimy bowiem pamiętać o trzymaniu się dziennego limitu węglowodanów, który wynosi 20 gramów. Tyle znajdziemy w zaledwie 60 sztukach orzechów nerkowca. To oznacza, że utrzymanie ketozy jest dość wymagające, zwłaszcza jeśli kiedyś bez opamiętania zajadaliśmy się tego rodzaju przekąską. Jeśli lubisz pistacje, mamy dla Ciebie złe wieści – już jedna filiżanka tych pysznych orzechów przekracza dopuszczalną dobową porcję, ponieważ zawiera ponad 30 gramów węglowodanów.

Rodzaje orzechów – lista

Dowiedz się więcej o najpopularniejszych orzechach. Przedstawiamy także ich kaloryczność oraz zawartość – kolejno tłuszczu i węglowodanów – na 100 gramów produktu.

  • orzechy makadamia – to najtłustsze orzechy – w aż 75% składają się właśnie z tłuszczu. Na diecie ketogenicznej są Twoim sprzymierzeńcem! 718 kcal, 76 g, 14 g.
  • orzechy pekan – to następne znakomite źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wyraźnie zmniejszają ryzyko miażdżycy. Zawierają także cenne pierwiastki, jak miedź, cynk, magnez, potas i mangan. 691 kcal, 72 g, 13,9 g.
  • orzechy brazylijskie – już jeden orzech brazylijski pokrywa zapotrzebowanie na selen. Jednocześnie nie należy przesadzać z ich ilością, by nie doprowadzić do przedawkowania tego właśnie pierwiastka. 659 kcal, 67 g, 12 g.
  • orzechy włoskie – mają cenne zdrowotne właściwości: są dobre dla zdrowia serca i zawierają sporo przeciwutleniaczy chroniących przed stresem oksydacyjnym. 645 kcal, 60 g, 18 g.
  • orzechy laskowe – to doskonałe źródło witaminy E, a także witamin z grupy B i kwasu foliowego. 628 kcal, 60, 675 g, 16,7 g.
  • orzeszki ziemne – inaczej fistaszki, także dostarczają organizmowi cennych składników. Można je jeść na diecie ketogenicznej, choć z umiarem. 603 kcal, 50 g, 14 g.
  • migdały – to świetne źródło witaminy E wpływającej na kondycję skóry czy na libido, ale także wapnia, fosforu czy żelaza. Jednocześnie na keto lepiej się nimi nie przejadać. 579 kcal, 49,93 g, 21,55 g.
  • nerkowce – ich korzystny wpływ na zdrowie niestety nie idzie w parze z dietą ketogeniczną. Polecamy jednak wybierać inne orzechy. 553 kcal, 43,85 g, 30,19 g.
  • pistacje – niestety, musimy je umieścić na samym dole listy, choć mają wielu miłośników. Zawartość tłuszczu jest w nich najniższa przy jednocześnie sporej ilości węglowodanów. 562 kcal, 45,39 g, 27,93 g.

Orzechy znakomite w roli deseru!

Bez wątpienia warto jeść orzechy na diecie ketogenicznej. Pomagają w utrzymaniu ketozy, a przy tym mają ważne właściwości zdrowotne. Są bogate w witaminy, fosfor, magnez, żelazo, mangan, cynk, miedź, a także są cennym źródłem potasu. Przede wszystkim kochany je za zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom złego cholesterolu. Jak jednak je spożywać? Nie tylko jako przekąskę od niechcenia – świetnie sprawdzą się też w formie deserów – czasem naprawdę całkiem wymyślnych! Wybraliśmy najzdrowsze rodzaje orzechów, by stworzyć pyszne propozycje dla wszystkich na diecie ketogenicznej.

Możesz spróbować naszych ciasteczek Keto Cookie Coconut & Almond czy kremów: Keto Krem Pekan & Solony Karmel . Świetnie sprawdzi się także Keto Krem™ Orzech Laskowy, albo Keto Krem™ Migdał & Wanilia , w którym migdały doskonale komponują się z wyraźną nutą wanilii. Dla fanów makadamii mamy Keto Krem™ Królowa Makadamia .

Kremy mogą stanowić doskonałą bazę do tworzenia zróżnicowanych dań – przede wszystkim są to desery same w sobie, ale bez wątpienia znajdziesz także inne ich zastosowania. Nasze propozycje ich wykorzystania znajdziesz na naszej stronie: https://beketo.pl/przepisy/

Każdy miłośnik aktywności fizycznej wie, jak przydatne jest masło orzechowe, gdy komponujesz shake’a. Nadaje mu niepowtarzalnego aromatu, a przy tym zawiera cenne wartości odżywcze. Co powiesz na keto smoothie czekoladowo-migdałowe? Znajdziesz je pod adresem: https://beketo.pl/przepisy/smoothie-czekoladowo-migdalowe. Produkty BeKeto przydadzą się także do tworzenia wypieków. Znakomitą propozycją jest sernik limonkowy ze spodem z mąki migdałowej . Mąka migdałowa doskonale sprawdzi się też do zrobienia ciasteczek – w tym wypadku proponujemy keto ciasteczka z kawałkami czekolady . Możliwości są tu naprawdę szerokie, a Twoja kreatywność bez wątpienia pomoże Ci znaleźć inne zastosowania orzechów. My chętnie Ci w tym pomożemy – sprawdź nasze propozycje i zainspiruj się!

Kto powinien unikać orzechów?

Fantastyczny smak orzechów, możliwości ich wykorzystania podczas tworzenia pysznych deserów czy ich zdrowotne właściwości są ich ogromnymi atutami. Jednocześnie warto mieć na uwadze, że alergia na orzechy jest jedną z najczęściej występujących – może doskwierać nawet jednej na sto osób. Najczęściej występujące objawy takiego uczulenia to swędzenie jamy ustnej oraz opuchlizna, zdarzają się także reakcje skórne czy wymioty. W ciężkich przypadkach może dojść do zagrażającego życiu wstrząsu anafilaktycznego. Najczęściej uczulają orzeszki arachidowe, ale inne odmiany także mogą być silnymi alergenami. Jeśli podejrzewasz u siebie alergię, warto to zweryfikować odpowiednimi testami. Wykonuje się je z krwi lub poprzez test skórny.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dołącz do listy oczekujących Bądź jedną z pierwszych osób, która dowie się, gdy tylko produkt będzie dostępny. Zostaw adres e-mail poniżej i bądź na bieżąco.