Koszyk

Brak produktów w koszyku.

Co można pić na keto? Napoje zalecane na diecie ketogenicznej

Stosując dietę ketogeniczną, nie należy przekraczać zalecanej dawki węglowodanów, czyli 20–30 g dziennie. Co istotne, ograniczenie dotyczy także spożywanych napojów.

Z artykułu dowiesz się, co poza wodą można pić na diecie ketogenicznej, czym się kierować, wybierając napoje i które z nich mogą mieć ukryte węglowodany. Odpowiadamy też, czy picie alkoholu może zniweczyć efekty diety.

Co pić na keto: jak wybierać keto napoje?

Przy diecie keto istotne jest dokonywanie świadomych wyborów i czytanie etykiet podczas zakupów. Wybierając produkty, należy szukać tych, które są niskokaloryczne i nie zawierają węglowodanów (max. dopuszczalna zawartość to 5 g na porcję). Koniecznie trzeba unikać gazowanych napojów i soków owocowych. Ponadto należy skupić się na produktach niedosładzanych – zarówno tradycyjnym cukrem, jak i słodzikami.

Przykładowe napoje wraz z zawartością węglowodanów:

  • woda, kawa i herbata – 0 g,
  • szklanka soku pomarańczowego – 25 g,
  • 250 ml napoju izotonicznego – 16 g,
  • puszka napoju energetycznego – 62 g,
  • litr coca-coli – 106 g,
  • lampka czerwonego wina – 2 g,
  • wino musujące (szampan) – 4 g.

Dieta ketogeniczna a zalecana ilość płynów

Według ogólnie przyjętych norm człowiek każdego dnia powinien spożywać około 30 ml płynu na kilogram masy ciała. Przykładowo:

  • kobieta o wadze 55 kg powinna wypijać 1650 ml płynów,
  • mężczyzna o wadze 90 kg powinien spożyć 2700 ml płynów.

W momencie wzmożonej aktywności fizycznej spożycie płynów powinno być większe, gdyż mięśnie w trakcie wykonywania ćwiczeń podnoszą temperaturę naszego ciała, doprowadzając do pocenia się. Podczas treningu powinniśmy wypić dodatkowo od 1 l do 1,5 l płynów więcej.

Dlaczego nawodnienie jest ważne przy diecie ketogenicznej?

Dbanie o nawodnienie podczas diety ketogenicznej jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania organizmu – dzięki temu stosowana dieta będzie o wiele skuteczniejsza. Na początku diety w wyniku zmian żywieniowych i przejściu na pozyskiwanie energii z tłuszczu, organizm traci duże ilości wody, a tym samym niezbędnych minerałów. Stąd ważne jest regularne nawodnienie. Ponadto prawidłowe nawodnienie:

  • wspomaga wchłanianie składników pokarmowych w jelitach,
  • poprawia elastyczność skóry,
  • ułatwia wydalanie toksyn z organizmu,
  • zwiększa poziom energii,
  • wspomaga naszą koncentrację
  • przyspiesza metabolizm,
  • poprawia wyniki sportowe.

Kawa i herbata na keto

Miłośnicy kawy i herbaty mogą na diecie keto spać spokojnie, o ile zrezygnują z popularnych dodatków w postaci cukru czy klasycznego krowiego mleka. Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty diety, koniecznie należy zrezygnować z wszelkich syropów, konfitur i innych “polepszaczy smaku”, a także herbat na bazie owoców. Na diecie keto warto stosować jedynie czarną i zieloną herbatę. Podobnie jak czarna kawa nie zawierają one węglowodanów i dzięki temu pozytywnie wpływają na dietę i proces odchudzania.

Czy na keto można pić kawę z mlekiem?

Nie możesz sobie wyobrazić kawy bez mleka? Nie musisz! Dieta ketogeniczna nie wyklucza tego napoju. Najważniejsze to zwrócić uwagę, z jakiego mleka lub mlecznej alternatywy chcemy korzystać. Najlepiej sprawdzą się dodatki o niskiej zawartości węglowodanów. Najczęściej wybierane jest mleko migdałowe, mleko z orzechów nerkowca oraz niesłodzone mleko sojowe, ponieważ szklanka płynu zawiera poniżej 5 węglowodanów. Ciekawą i zdrową alternatywą jest także tłusta śmietanka do kawy. W tym przypadku węglowodany stanowią jedynie 1 g na 30 ml płynu. Doskonale sprawdzi się również Fat Expert lub smakowy Kolagen od BeKeto.

Czy można pić wodę z cytryną na keto?

Nie lubisz smaku czystej wody i chcesz go urozmaicić kwaśnym dodatkiem, np. cytryną? Podczas stosowania keto jest to jak najbardziej dozwolone. Cytryna to owoc o niskiej zawartości węglowodanów (sok z jednej sztuki to 3 g), a dodatkowych, pozytywnych efektów dla naszego organizmu, daje naprawdę wiele:

  • pomaga nawodnić organizm,
  • wspiera usuwanie toksyn z organizmu,
  • zmniejsza ilość kwasu moczowego,
  • jest doskonałym źródłem witaminy C tak potrzebnej naszemu organizmowi podczas stosowania diety.

Czy można pić colę zero na keto?

Wraz z popularnością diet pojawia się wiele zamienników popularnych napojów, które kuszą brakiem szkodliwego cukru. Wydaje się to być doskonałą alternatywą. Jednakże stosowanie słodzików ma swoje wady – mogą powodować wzrost apetytu na słodycze czy zwiększać poziom insuliny (a tym samym magazynowanie tłuszczu). Dodatkowo większość z nich to substancje chemiczne, które nie występują naturalnie i wywierają negatywny wpływ na organizm (np. aspartam, cyklaminian).

Czy można pić alkohol na diecie ketogenicznej?

Alkohol na keto, podobnie jak w przypadku innych diet redukcyjnych, nie jest zalecany. Jednak jeśli nie wyobrażasz sobie imprezy bez kieliszka czegoś mocniejszego, możesz pozwolić sobie na niektóre rodzaje alkoholu, nawet będąc w stanie ketozy. Oczywiście należy unikać wszelkich drinków z dodatkiem gazowanych napojów czy słodkich soków, ale czysta wódka, whisky czy koniak to napoje alkoholowe, na które czasem możesz sobie pozwolić. Również kieliszek szampana, czy białego lub czerwonego wina jest dozwolony.

Co można pić na keto diecie? 10 propozycji keto napojów

Co można pić na keto diecie? Najpopularniejszym i najchętniej stosowanym na keto płynem powinna być oczywiście woda, zwłaszcza wysokozmineralizowana, która poza samym nawodnieniem dostarcza również niezbędnych składników odżywczych. Jednak płyny to nie tylko woda. To także kawa, herbata, zupy oraz różnego rodzaju soki owocowo-warzywne. Co ważne, o odpowiednim nawodnieniu należy pamiętać od samego początku stosowania diety ketogenicznej.

Przedstawiamy listę popularnych napojów o niewielkiej ilości węglowodanów:

  • Woda – podstawowy, niezbędny do życia napój nawadniający. Nie zawiera kalorii, wspomaga proces przemiany materii, a dodatkowo pozytywnie wpływa na nawilżenie i jędrność skóry. Ponadto reguluje ciśnienie krwi, uśmierza ból głowy i wypłukuje toksyny z organizmu.
  • Kawa – napój o szerokiej gamie właściwości zdrowotnych, takich jak: wspomaganie procesu odchudzania, poprawa nastroju, zmniejszenie ryzyka wystąpienia nowotworów. Ponadto kawa zawiera antyoksydanty, które spowalniają proces starzenia się, poprawia krążenie krwi, zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę, wspomaga koncentrację oraz niweluje stres.Ciekawą i zdrową alternatywą jest również kawa kuloodporna. To wysokoenergetyczny napój, który ma zapewnić solidną dawkę energii, zaspokoić głód i dostarczyć do organizmu pożyteczne tłuszcze. Podstawowy przepis zakłada dodanie do kawy oleju MCT, ale równie dobrze sprawdzi się wysokiej jakości olej kokosowy.
  • Herbata i napary ziołowe – obniżają ciśnienie krwi, działają pobudzająco, poprawiają krążenie, wpływają na dobry nastrój, poprawiają trawienie.
  • Elektrolity od BeKeto – regularna suplementacja elektrolitów poprawia ogólne samopoczucie i zapobiega negatywnym skutkom keto grypy, takim jak zmęczenie, rozdrażnienie czy osłabienie. Elektrolity wspierają także wydolność i regenerację organizmu po wysiłku fizycznym.
  • Ketony egzogenne od BeKeto – pomagają w wytwarzaniu ketonów niezbędnych do osiągnięcia stanu ketozy. Dodatkowo przyczyniają się do sprawnej ketoadaptacji i zapewniają dużą dawkę energii. Ponadto dostarczają niezbędne minerały, takie jak sód, magnez i wapń.
  • Mleko pełnotłuste – to dobra baza do wielu koktajli mlecznych oraz smaczny dodatek do kawy. Dostarcza do organizmu niezbędne składniki mineralne i witaminy. Dodatkowo jest cennym źródłem białka.
  • Matcha – to sproszkowana zielona herbata, która wspomaga proces odchudzania, stymuluje metabolizm, ma pozytywny wpływ na układ nerwowy oraz reguluje poziom cukru we krwi, co jest istotne przy diecie ketogenicznej.
  • Soki warzywne – szpinak, jarmuż, brokuły, ogórek, seler i inne warzywa zielone w postaci soków w połączeniu ze zdrowymi tłuszczami stanowią świetną, zdrową i wspierającą dietę “przekąskę”. Z powodzeniem mogą być mieszane z mlekiem migdałowym, olejem kokosowym czy olejem MCT. Co ważne, nie można wypijać ich naraz, ale należy spożywać stopniowo, by dać szansę na wytworzenie się śliny i enzymów trawiennych, które bezpośrednio przyczynią się do poprawy trawienia.
  • Soki owocowe – choć większość owoców jest zabroniona na diecie keto z uwagi na wysoką zawartość węglowodanów, absolutnie nie należy z nich całkowicie rezygnować. Koktajle z owoców jagodowych takich jak maliny, jeżyny czy truskawki dostarczą do organizmu szereg istotnych mikroelementów. Są to np. kwas foliowy, polifenole, witaminy czy błonnik pokarmowy niezbędne do ogólnego funkcjonowania.
  • Woda kokosowa – nazywana jest najzdrowszą wodą na świecie. Ma skład zbliżony do ludzkiego osocza, przez co jest dobrze wchłaniana i odpowiednio wykorzystywana. Dostarcza do organizmu potas, magnez, sód i wapń oraz witaminy z grupy B i C. Ponadto pomaga obniżyć poziom cukru we krwi, reguluje metabolizm i wspomaga pracę nerek.

Jak widać, różnorodność płynów dozwolonych przy diecie ketogenicznej jest ogromna. Ważne, aby unikać przetworzonych i słodkich napojów i sięgać po te wartościowe, które nawadniają organizm oraz sprzyjają ketozie. Dodatkowo warto postawić na napoje, które wnoszą w nasze życie coś dobrego, jak np. suplementacja niezbędnych minerałów, wspomaganie trawienia, czy oczyszczenie organizmu z toksyn. Na diecie ketogenicznej należy także uważać na napoje “zero sugar”, “no sugar” czy “sugar free” i zawsze sprawdzić skład i etykietę: czy te napoje mimo braku cukru dalej nie zawierają węglowodanów i innych szkodliwych substancji.

Co mogę jeść na keto?

Jeśli szukasz nowych pomysłów i zastanawiasz się co jeść diecie keto, warto zastanowić się nad mnogością dozwolonych produktów w ramach tego sposobu odżywiania. Choć dieta keto może kojarzyć się głównie z tłustymi mięsami i olejami, w rzeczywistości oferuje ona znacznie szerszą gamę kulinarnych możliwości. Znajdziesz w niej mnóstwo smacznych i sycących dań, które mogą stać się wspaniałym urozmaiceniem Twojego codziennego menu. Jednak kluczem do skuteczności i zdrowia w tej diecie jest odpowiednie zbalansowanie spożywanych produktów. Dzięki temu nie tylko delektujesz się wyśmienitym smakiem, ale również dostarczasz swojemu organizmowi wszystko, czego potrzebuje, by funkcjonować sprawnie i zachować pełnię witalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Otrzymaj Produkt Gdy Tylko się pojawi! Zostaw adres e-mail poniżej i bądź na bieżąco.
TWÓJ KOSZYK