Keto Koszyk
Delivery Icon Do darmowej dostawy brakuje Ci 249.00

Brak produktów w koszyku.

Safety Payments Icon Gwarantowana bezpieczna transakcja

Jak łatwo i szybko liczyć kalorie i makroskładniki na diecie keto – poznaj Fitatu®

Planujesz odchudzanie i chcesz ograniczyć kalorie? A może chcesz wiedzieć ile jeść na keto, żeby utrzymać obecną masę ciała? Wypróbuj najprostszy i najszybszy sposób – skorzystaj z Fitatu i licz kalorie łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej.
Autor: Amelia Szczepańska
amelia dietetyk
Weryfikacja: Dr Natalia Drabińska
Dr Natalia Drabinska
aplikacja fitatu

Liczenie kalorii – klucz do sukcesu na diecie

Obiegowa opinia głosi, że keto odchudza, ale tak naprawdę odchudza nie ketoza, a deficyt kaloryczny. Nawet na keto można tyć, jeśli będziemy przekraczać zapotrzebowanie kaloryczne. Co prawda na diecie ketogenicznej nie trzeba liczyć kalorii, ale to nie oznacza, że kalorie się nie liczą – praw fizjologii nie przeskoczysz i jeśli zjesz więcej, niż potrzebujesz, to po prostu przytyjesz.

Liczenie kalorii jest najprostszym sposobem na odchudzanie, bo zawsze odchudza nie konkretna dieta, a wartość energetyczna posiłków. Jeżeli kaloryczność przekracza Twoje zapotrzebowanie, to tyjesz, chudniesz kiedy jest niższa od zapotrzebowania, a kiedy odpowiada temu zapotrzebowaniu, utrzymujesz masę ciała. Nie ma tutaj żadnej większej filozofii – aż tyle i tylko tyle trzeba wiedzieć, żeby realizować swoje sylwetkowe cele.

Liczenie kalorii może się wydawać skomplikowanym i czasochłonnym zajęciem, ale wcale tak nie jest. Nie potrzebujesz tabeli kalorycznych, kalkulatora ani żadnych innych „gadżetów”. Kalorie z dowolnego produktu i potrawy wyliczysz łatwo w aplikacji Fitatu – prawdopodobnie najlepszym narzędziu do liczenia kalorii.

Jak łatwo liczyć kalorie za pomocą Fitatu?

Odchudzanie, utrzymanie wagi, a nawet „masowanie” na keto z aplikacją Fitatu jest proste i naprawdę przyjemne. Wystarczy tylko pobrać i zainstalować aplikację na swoim telefonie, a następnie zarejestrować się i przejść do zakładki Ustawienia, gdzie ustalisz swoje cele i punkt, z którego startujesz.

  • W zakładce Profil określisz swoją płeć, wiek i wzrost.
  • W zakładce Cele podasz aktualną i docelową masę ciała, tempo zmiany masy ciała oraz poziom aktywności.

Aplikacja Fitatu umożliwia uwzględnienie w dziennym planie konkretnego układu i liczby posiłków, postu przerywanego, ilości wypijanej wody oraz kalorii spalonych podczas treningów. Na podstawie tych informacji Fitatu obliczy Twoje dzienne zapotrzebowanie na utrzymanie, przytycie lub redukcję masy ciała – w zależności od tego, co jest Twoim celem. Aplikacja automatycznie oblicza kalorie i makroskładniki, a także składniki mineralne i witaminy z wybranych produktów.

Klikając w ikonę kółeczka z plusem, możesz wyszukać i dodać produkt lub potrawę, którą zjadasz lub tylko sprawdzić jej kaloryczność oraz zawartość białka, tłuszczów i węglowodanów. Ustalanie jadłospisu w Fitatu jest banalnie łatwe – po prostu zacznij wpisywać nazwę wybranego produktu i wybierz go z listy podpowiedzi, a później określ gramaturę lub liczbę sztuk – Fitatu od razu pokaże Ci kaloryczność i doda ten produkt do dziennego bilansu. Ilości poszczególnych potraw i produktów możesz określić w g, łyżkach, opakowaniach, ml lub innych dostępnych jednostkach, a liczenie będzie bardzo precyzyjne.

Nie chcesz wpisywać wszystkiego ręcznie? Nie ma problemu – Fitatu korzysta ze skanera kodów kreskowych, więc wystarczy zeskanować kod z opakowania dowolnego produktu i ustalić, ile chcesz go zjeść. Obsługa Fitatu jest tak prosta, że pokochasz liczenie kalorii.

fitatu beketo

Kontrolowanie kalorii i makroskładników

Na ekranie głównym Fitatu masz dostęp do układu posiłków i wszystkich zaplanowanych na dany dzień produktów oraz potraw i podsumowanie z liczbą kcal, a także z ilością białka, tłuszczu i węglowodanów. Kiedy klikniesz podsumowującą belkę na dole aplikacji, przejdziesz do jeszcze bardziej zaawansowanych informacji i sprawdzisz:

  • kołowy diagram rozkładu makroskładników;
  • rodzaje zjedzonych białek, tłuszczów i węglowodanów;
  • ilość błonnika, cholesterolu i kofeiny;
  • zawartość witamin i składników mineralnych;
  • szczegóły treningów z danego dnia.

Odchudzanie z aplikacją Fitatu

Z Fitatu najczęściej korzystają osoby, które chcą zdrowo schudnąć nie tylko na keto, ale też na innych dietach. Co prawda intuicyjne odchudzanie bez liczenia kalorii w wielu przypadkach przynosi spodziewane rezultaty, ale czasami zdarza się, że taka dieta jest albo zbyt kaloryczna i przez to masa ciała nie spada, albo zbyt mało kaloryczna, co również nie jest wskazane. Klucz do zdrowego odchudzania to zachowanie rozsądnego deficytu kalorycznego – żeby schudnąć, trzeba jeść mniej, ale nie można jeść zbyt mało. Drastyczne ograniczenie kalorii miewa przykre konsekwencje, więc koniecznie trzeba ich pilnować.

Dzięki Fitatu możesz kontrolować kaloryczność i upewnić się, że nie schodzisz poniżej zdrowego pułapu kilokalorii ustalonego dla Twojego wieku, wagi i poziomu aktywności. Z Fitatu możesz liczyć kalorie dosłownie w czasie przygotowywania potraw i od razu wiesz, czy mieścisz się w założonym planie, czy musisz wprowadzić jakieś zmiany.

Największe zalety Fitatu

Aplikacja Fitatu to najprawdopodobniej najlepsze narzędzie do liczenia kalorii, jakie znajdziesz na rynku. Fitatu ma liczne zalety, m.in.:

  • jest bardzo intuicyjne;
  • ma ogromną bazę produktów (w tym BeKeto) i potraw;
  • umożliwia dodawanie własnych produktów oraz dań;
  • pozwala na zapisywanie ulubionych produktów;
  • oszczędza czas;
  • pomaga kontrolować dietę i masę ciała.

Dzięki Fitatu możesz obliczyć wartość energetyczną wszystkich posiłków co do jednej kalorii, obserwować swoje nawyki żywieniowe i podaż makroskładników. Fitatu znacznie ułatwia komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety i osiąganie jej złożeń.

Podstawowa wersja aplikacji Fitatu umożliwi Ci kontrolowanie kaloryczności potraw oraz sprawdzanie zawartości poszczególnych składników w produktach i daniach. Dodatkowo możesz też korzystać z bazy wspaniałych przepisów, dzięki którym urozmaicisz swoją dietę i zadbasz o zdrowe nawyki.

Fitatu Premium – co zyskujesz i dlaczego warto?

Plan Premium daje jeszcze większe możliwości.

Dzięki Fitatu Premium zyskujesz:

  • ogromną bazę przepisów, które zachwycają smakiem i wartościami odżywczymi;
  • opcję Lodówka, która pomoże Ci lepiej wykorzystać produkty, które masz w lodówce i w kuchennych szafkach;
  • możliwość połączenia z aplikacjami śledzącymi aktywność fizyczną, m.in. Fitbit, Strava, ZeepLife, Polar Flow, Huawei Health, Garmin Connect i Samsung Health;
  • podsumowanie kalorii do wykorzystania na dany dzień i propozycje produktów;
  • wigdet, który wyświetli Ci na smartfonie bieżącą liczbę kalorii i makroskładników do wykorzystania w danym dniu;
  • dowolne menu do wyboru (w tym keto);
  • dostęp do swojego jadłospisu na komputerze;
  • smart listę zakupów;
  • wolność od reklam i wiele, wiele więcej.
przepis fitatu

Pyszne przepisy na keto słodkości prosto z Fitatu®

Beztłuszczowe brownie z cukinii

Sezon na cukinię w pełni, więc warto wykorzystać ją nie tylko w wytrawnych przepisach, ale też w słodkich daniach. Wspaniałym pomysłem będzie brownie z cukinii. Do przygotowania ciasta potrzebujesz cukinii, jajek, gorzkiej czekolady, kakao, cukru i pełnoziarnistej mąki.

Cukinię zetrzyj na tarce i połącz z pozostałymi składnikami, wlej do formy i piecz przez 20-25 minut.

Składniki na 12 porcji:

  • Cukinia – 240 g
  • Jajka – 180 g
  • Mąka pełnoziarnista – 50 g
  • Cukier – 48 g
  • Kakao – 20 g

Placki twarogowe z bananem

Miłośnicy placków i bananów również znajdą coś dla siebie. W tym prostym przepisie wykorzystasz banana, ser twarogowy, mąkę i cynamon.

Zmiksuj wszystkie składniki, a następnie smaż na patelni bez tłuszczu aż do zarumienienia placków.

Składniki na 4 porcje:

  • Banan – 480 g (4 sztuki)
  • Ser twarogowy chudy – 300 g
  • Mąka – 200 g
  • Cynamon – 8 g

Twarogowy deser z jagodami i truskawkami

Sezon na truskawki i jagody nadal w pełni, więc warto po nie sięgnąć i przygotować wspaniały dwuwarstwowy deser. W przepisie wykorzystasz chudy ser twarogowy, truskawki i jagody, miód oraz serek mascarpone.

Połowę twarogu zmiksuj z mascarpone, miodem i jagodami, a drugą część z truskawkami, następnie wlej do pucharka najpierw warstwę jagodową, a później truskawkową i wstaw deser do lodówki.

Składniki na 1 porcję:

  • Ser twaróg – 100 g
  • Truskawki – 70 g
  • Jagody – 50 g
  • Mascarpone – 12 g
  • Miód – 6 g

Kod zniżkowy Fitatu – -20% na roczne plany Premium

Chcesz skorzystać ze wszystkich możliwości Fitatu? Teraz roczne plany Fitatu Premium możesz mieć jeszcze taniej! Skorzystaj z naszego kodu zniżkowego BEKETO20 i zyskaj aż 20% dodatkowego rabatu! Wystarczy, że wpiszesz kod podczas zakupów na stronie https://www.fitatu.com/app/order-and-payment , a po finalizacji zamówienia Premium włączy się również w aplikacji (wystarczy zalogować się na tego samego maila, na którego dokonany był zakup).

Psst… kod łączy się z promocjami! 😉

Amelia Szczepańska
Amelia Szczepańska

Studentka ostatniego roku dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (WUM). Dietetyką interesuje się od zawsze. To dla niej nie tylko zawód, ale i pasja. Amelia pomoże Ci wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe i wyjaśni czym są diety niskowęglowodanowe i KETO, a także odpowie na Twoje pytania i wątpliwości, oraz pomoże dobrać odpowiednią suplementację.

Artykuły: 53

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Otrzymaj Produkt Gdy Tylko się pojawi! Zostaw adres e-mail poniżej i bądź na bieżąco.
TWÓJ KOSZYK