/*Noindex na podstrony transformacji*/
Co to jest dieta ketogeniczna?
Co to jest dieta ketogeniczna?

Co to jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna (w skrócie keto) jest dietą o bardzo niskiej zawartości węglowodanów i wzmożonej zawartości tłuszczu. Podstawowym celem diety ketogenicznej jest wejście w stan ketozy, który przestawia Twój metabolizm na spalanie tłuszczu jako paliwa i przekształcanie go w energię zamiast korzystania z glukozy. Dziesiątki badań wykazały, że dieta ketogeniczna jest skutecznym narzędziem w leczeniu otyłości, oraz przyspieszeniu utraty masy ciała [*].

Mało przekonywujące? Czytaj dalej.

Na diecie ketogenicznej możesz jeść smaczne, zdrowe posiłki i nadal być w stanie schudnąć. Badania wykazały, że diety wysokotłuszczowe przyczyniają się do większej utraty masy ciała niż tradycyjne, często zalecane przez otoczenie diety niskotłuszczowe.

Ponadto, dieta ketogeniczna zapewnia wiele korzyści zdrowotnych takich jak więcej energii do życia, poprawę nastroju i skupienia, a także terapeutyczną ulgę w chorobach takich jak Alzheimer, epilepsja czy
też cukrzyca.

Aby zrealizować swój cel i poprawnie wejść w stan ketozy, należy ograniczyć spożycie
węglowodanów i w tym samym czasie, zwiększyć konsumpcję zdrowych tłuszczów.

czytaj całość »
Cztery podstawowe odmiany diety ketogenicznej, które musisz znać!
Cztery podstawowe odmiany diety ketogenicznej, które musisz znać!

Czy wiesz o tym, że istnieje kilka różnych odmian diety ketogenicznej?


Pośród osób chcących wejść w stan ketozy najpopularniejszą i najchętniej stosowaną
odmianą diety ketogenicznej jest Standardowa Dieta Ketogeniczna (SKD).

Istnieje jednak jeszcze kilka innych odmian tej diety. Tym, co je od siebie odróżnia jest przede wszystkim ilość
spożywanych węglowodanów.


Zależnie od obranych przez Ciebie celów oraz poziomu aktywności, może okazać się, że
Ukierunkowana Dieta Ketogeniczna (TKD) lub Cykliczna Dieta Ketogeniczna (CKD) jest dla
Ciebie o wiele lepszym rozwiązaniem, niż tradycyjnie stosowana SKD.

 

Przeczytaj artykuł i dowiedz się która jest dla Ciebie!

czytaj całość »
10 powodów, dla których powinieneś być keto
10 powodów, dla których powinieneś być keto

Czy wiesz już jakie korzyści wynikają ze stosowania diety ketogenicznej i w jaki sposób może
ona poprawić twoje codzienne życie i zdrowie?

Podczas gdy niektórzy lekarze są zdania, że zmiana stylu życia na wysokotłuszczowy, niskowęglowy i zarazem ketogeniczny jest tylko
modna dietą która przeminie z czasem, dostępnych jest wiele badań obalających tę teorię.


A może jednak dla ciebie dieta ketogeniczna okaże się życiową rewolucją? Istnieje solidna baza
badań, które dowodzą, że keto pomaga osobom cierpiącym na padaczkę, jak i okazuje się
skutecznym rozwiązaniem przy zaburzeniach neurodegeneracyjnych, takich jak choroba
Alzheimera i Parkinsona. Keto to także idealna opcja dla tych, którzy cierpią na choroby
związane z otyłością.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, w jaki sposób dieta ketogeniczna poprawia i
łagodzi różne schorzenia i dolegliwości, przeczytaj ten artykuł.

czytaj całość »
Dieta ketogeniczna: 9 powodów dlaczego nie możesz schudnąć
Dieta ketogeniczna: 9 powodów dlaczego nie możesz schudnąć

Już od jakiegoś czasu próbujesz zrzucić zbędne kilogramy na keto, ale Twoje próby nie
przynoszą żadnych efektów. Eliminujesz ze swojej diety cukier, węglowodany, dodajesz więcej
warzyw i zdrowych tłuszczów do swojej diety - ale w rezultacie, i tak nie tracisz ani jednego
kilograma. Brzmi znajomo?


Pamiętaj: NIE zniechęcaj się. 

 

Nie należy tutaj wpadać w panikę - być może jedyne, co musisz zrobić, to wprowadzić niewielkie zmiany w swoim podejściu do diety ketogenicznej, w tym
samym czasie dostosowując swoje ciało do większej ilości spożywanych tłuszczów i ketonów.


Uzbrój się w cierpliwość i pamiętaj, że silna wola i motywacja jest w stanie osiągnąć wszystko


Główne wytyczne dotyczące zapotrzebowania na poszczególne wartości odżywcze w diecie
ketogenicznej przedstawione zostały poniżej w wartościach procentowych:

Makra diety ketogenicznej wyglądają następująco:
70-80% kalorii z tłuszczów
20-25% kalorii z białka
5-10% kalorii z węglowodanów


Do prawidłowego stosowania się do zasad diety ketogenicznej, niezbędne jest dostarczanie od
20 do 50g węglowodanów netto dziennie. Dla początkujących, dopiero rozpoczynających swoją
przygodę z dietą ketogeniczną, zaleca się stosowanie zasad Standardowej Diety Ketogenicznej
(SKD), z dzienną dawką węglowodanów netto pomiędzy 20 a 30g.

czytaj całość »
Keto menu - co jeść, a czego unikać?
Keto menu - co jeść, a czego unikać?

W tym przewodniku znajdziesz, co jeść, a czego unikać na diecie ketogenicznej. Chociaż
niektóre zasady mogą wydawać się bardzo restrykcyjne i początkowo trudne do zrozumienia
bądź zapamiętania, prowadzenie niskowęglowodanowego, wysokotłuszczowego stylu życia jest
o wiele łatwiejsze niż myślisz.

czytaj całość »
Keto grypa: Czym jest i jak jej uniknąć?
Keto grypa: Czym jest i jak jej uniknąć?

Chociaż nazwa może to sugerować, „keto grypa” (z jęz. ang. “keto flu”) nie jest prawdziwą
chorobą i nie ma nic wspólnego ze zwykłą grypą.

Jedynym powodem dla którego stosuje się to nazewnictwo jest zespół objawów towarzyszący procesowi wejścia w stan ketozy.

Ma to miejsce w momencie, gdy twoje ciało przestaje wykorzystywać glukozę jako źródło energii, a zaczyna w tym celu przetwarzać tłuszcze i produkować ketony. Chwilowa zmiana samopoczucia jest wynikiem znacznego zmniejszenia spożycia węglowodanów.

czytaj całość »
Keto w porównaniu do innych diet niskowęglowodanowych - która jest najbardziej skuteczna?
Keto w porównaniu do innych diet niskowęglowodanowych - która jest najbardziej skuteczna?

Popularność diety ketogenicznej znacznie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat.

 

 

Po raz pierwszy była zastosowana jako alternatywna metoda leczenia dzieci lekoodpornych na padaczkę, ale
szybko stała się dietą dla tych którzy walczą z otyłością i chcą schudnąć. Oprócz długiej listy
korzyści zdrowotnych, takich jak zwiększona energia i lepsza pamięć, dieta ketogeniczna jest
również terapeutycznym rozwiązaniem dla osób z niektórymi chorobami i schorzeniami.


Aby dostosować się do zasad diety ketogenicznej, musisz ograniczyć ilość spożywanych
węglowodanów i zwiększyć konsumpcję zdrowych tłuszczy. Wiemy, że może to być sprzeczne
z zaleceniami żywieniowymi na które mogłeś się napotkać w swoim życiu, jednak dziesiątki
badań wskazują, że diety wysokotłuszczowe, a zarazem niskowęglowodanowe mają lepsze
wyniki w redukcji masy ciała u osób które chcą schudnąć i poprawić swoje samopoczucie w
porównaniu z dietami niskotłuszczowymi.


W tym artykule przeczytasz o diecie ketogenicznej w porównaniu z innymi popularnymi,
pozornie podobnymi dietami niskowęglowodanowymi, takimi jak dieta Atkinsa, dieta Dukana i
dieta Paleo.

czytaj całość »
Dieta keto w chorobie. Poznaj jej możliwości.
Dieta keto w chorobie. Poznaj jej możliwości.

 

 

Istnieje wiele kontrowersji otaczających niskowęglowodanowe style życia, takich jak dieta
ketogeniczna. Niektórzy twierdzą, że spożywanie żywności o wysokiej zawartości tłuszczu
podnosi poziom cholesterolu, przyczyniając się tym samym do chorób serca, lub nawet
powodując powstawanie kamieni nerkowych.
Twierdzenia te są jednak dalekie od prawdy: spożywając zdrowe i bogate w wartości odżywcze
jedzenie, istnieje mnóstwo korzyści zdrowotnych wynikających z diety ketogenicznej. Od
obniżenia wysokiego cholesterolu (tak, to prawda - dobre tłuszcze, które spożywasz będą
zwalczać zły cholesterol, jednocześnie obniżając go), po leczenie epilepsji, wysokiego poziomu
cukru we krwi i otyłości, istnieje długa lista korzyści płynących z diety ketogenicznej.

 

W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób dieta ketogeniczna może przynieść korzyści w przypadku kilku schorzeń:
1. Choroba Alzheimera
2. Choroba Parkinsona
3. Cukrzyca typu 1 i cukrzyca typu 2
4. Epilepsja
5. Zespół Niedoboru Transportera Glukozy Typu 1 (GLUT1)
6. Zespół policystycznych jajników (PCOS)
7. Choroby spichrzeniowe glikogenu (GSDs)
8. Stwardnienie rozsiane
9. Spektrum zaburzeń autystycznych (ASD)
10. Rak
11. Urazowe uszkodzenie mózgu
12. Zespół metaboliczny
13. Bezalkoholowa choroba wątroby (NAFLD)
14. Migreny
15. Otyłość

 

czytaj całość »
Czym są ketony?
Czym są ketony?

Ketony są substancjami chemicznymi produkowanymi w wątrobie i wykorzystywanymi jako źródło energii, gdy istnieje ograniczenie w spożyciu węglowodanów, a glukoza nie jest łatwo
dostępna.


W związku z tym, ketony są produkowane kiedy w twoim ciele nie ma wystarczającej ilości insuliny, by zamienić glukozę w energię. W tym czasie Twój organizm potrzebuje innego źródła
paliwa i zamiast tego zaczyna wykorzystywać tłuszcz.


Nie musisz mieć cukrzycy lub być na diecie ketogenicznej, aby Twój organizm mógł produkować ketony – tak naprawdę, nasz organizm produkuje je cały czas w zależności od
potrzeb.


Aby dowiedzieć się więcej na temat ketonów i ich roli w diecie ketogenicznej, przeczytaj nasz przewodnik informacyjny poniżej, w tym przewodniku znajdziesz:

1. Ketony - podstawy
2. Jak powstają ketony?
3. Rodzaje ketonów
4. Jak mierzyć poziom ketonów?
5. Czy ketony mogą być niebezpieczne?

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium