Keto Koszyk
Delivery Icon Do darmowej dostawy brakuje Ci 249.00

Brak produktów w koszyku.

Safety Payments Icon Gwarantowana bezpieczna transakcja

Keto w wakacje. Jak utrzymać formę na urlopie?

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Urlop już zaklepany, bilety lotnicze kupione, powoli zaczynasz się pakować. Relaks, zero pracy i… stres związany z tym, jak poradzisz sobie z dietą ketogeniczną na wakacjach. Ale spokojnie! Trzeba tylko dobrze zaplanować ten czas, by nie stał się przypadkiem urlopem od diety keto. Dowiedzmy się, jak przygotować się do wakacji z keto i cieszyć upragnionym wypoczynkiem.
Autor: Amelia Szczepańska
amelia dietetyk

Amelia Szczepańska

Dietetyczka w BeKeto. Studentka ostatniego roku dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (WUM). Rozwija się w kierunku diety ketogenicznej i jej wpływem na organizm człowieka.
amelia dietetyk
Weryfikacja: Dr Natalia Drabińska
Dr Natalia Drabinska

Dr Natalia Drabińska

Naukowiec specjalizująca się w dziedzinie żywienia, badań żywności i diecie ketogenicznej. Prowadzi pionierskie badania w skali światowej nad wpływem diety keto na organizm człowieka.
Dr Natalia Drabinska
keto wakacje

Praktyczne wskazówki dotyczące diety ketogenicznej na wakacjach

Utrzymanie diety ketogenicznej na wakacjach to spore wyzwanie. Przygotowaliśmy dla ciebie kilka praktycznych wskazówek jak utrzymać keto z dala od domu i codziennych nawyków żywieniowych.

Planuj

Niektórzy lubią planowanie, inni – spontaniczność. BeKetończykom polecamy tę pierwszą opcję. Z planowaniem wakacyjnego jadłospisu nie czekaj na ostatnią chwilę, między odprawą a bieganiem od walizki do walizki. Oto kilka wskazówek o czym warto pomyśleć jeszcze przed rozpoczęciem wakacyjnego szaleństwa:

W pełni wyposażona kuchnia

Jeśli chcesz kontynuować dietę ketogeniczną na wakacjach, najlepiej, jeśli będziesz gotować samodzielnie w miejscu, w którym się zatrzymasz. Znajdź dom z w pełni wyposażoną kuchnią, a będziesz mógł jeść to samo, co w domu. Proste, prawda?

Dom czy hotel?

Nie lubisz AirBNB? Wolałbyś zatrzymać się w hotelu? Ok, to nie problem. Sprawdź tylko, czy w pokoju znajduje się lodówka, w której będziesz mógł przechowywać swoje keto posiłki. Czy w pobliżu znajduje się sklep spożywczy, w którym będziesz mógł nabyć keto żywność? Czy obiekt oferuje śniadanie z jajkami, kiełbasą i bekonem? Czy można zastąpić klasyczne pieczywo własnym keto chlebem? Jeśli nie możesz znaleźć tych odpowiedzi online, skontaktuj się z obsługą hotelu. To zajmie Ci tylko kilka minut, a unikniesz wielu trudności.

Znajdź pobliskie sklepy z keto żywnością

Jeśli masz już wybrany nocleg, znajdź pobliskie sklepy spożywcze, w których będziesz mógł nabyć keto żywność. Zapisz kilka z nich w swoim telefonie, najlepiej jeszcze przed wyjazdem (nikt nie lubi płacić wysokich rachunków za korzystanie z internetu za granicą, prawda?).

keto wakacje 2

Zapoznaj się z menu lokalnych restauracji

Przeszukaj okolicę, aż znajdziesz kilka dobrych restauracji z potrawami dostosowanymi do potrzeb osób na diecie ketogenicznej. Dobrym wyborem dla Ciebie i innych ketogeników będą miejsca, w których podawane są steki lub owoce morza. Większość restauracji ma swoje menu online. Jeśli dany lokal nie ma takiej opcji, wystarczy, że skontaktujesz się z nimi telefonicznie lub zrobisz sobie spacer i przestudiujesz menu bezpośrednio w restauracji.

Pamiętaj, że czasem wystarczy powiedzieć kelnerowi o tym, że jesteś na diecie ketogenicznej, a on zasugeruje ci odpowiednie danie. Zawsze możesz też poprosić o zamianę danego warzywa lub wykluczenie klasycznego pieczywa podawanego do posiłku. Wiele restauracji ma w swoim menu stek lub sałatkę, które są świetnymi posiłkami na diecie keto. Jako dressingu do nich użyj oliwy z oliwek, octu lub poproś o podanie masła. Deser zalecamy pominąć, a zamiast słodkich napojów gazowanych, zachęcamy, żebyś wybrał wodę.

Spakuj do walizki keto żywność

Człowiek głodny może ulec każdej pokusie. Aby uniknąć keto grzeszków, nie polegaj na przekąskach kupowanych na lotniskach czy dworcowych automatach. Kup kilka ulubionych i sprawdzonych keto przekąsek od BeKeto. Keto ciastka, keto chipsy, keto batony, keto czekolady – czego tylko zapragniesz! Żywność, którą ze sobą zabierzesz, będzie zależeć od charakteru Twoich wakacji. Jeśli podróżujesz samochodem, możesz śmiało wrzucić do lodówki kompaktowej mięso, jajka, ryby i inne keto produkty. W przypadku podróżowania samolotem, sprawa będzie nieco trudniejsza. Lodówki nie zabierzesz na pokład, ale jeden czy dwa gotowe keto posiłki już tak. Do bagażu podręcznego zmieszczą się też twoje ulubione keto przekąski.

Znajdź lokalne keto sklepy lub sprawdź, które restauracje serwują posiłki keto

Ok, jesteś już na miejscu. Teraz zrób to, co planowałeś przed podróżą: znajdź wyszukane wcześniej sklepy spożywcze i sprawdź wybrane restauracje. O, ale może najpierw zamelduj się w miejscu noclegowym (jeśli sklep spożywczy jest po drodze do niego, zatrzymaj się tam najpierw i zrób zakupy. mięso, warzywa, masło klarowane, ryby, owoce morza, zdrowe tłuszcze znajdziesz w każdym supermarkecie. Jeśli nie masz samochodu, a sklep spożywczy znajduje się daleko od miejsca, w którym nocujesz, sprawdź, czy jest opcja dostawy artykułów spożywczych. Czasem oszczędność nerwów, czasu i sił jest warta dodatkowej opłaty.

keto wakacje 3

Intermittent fasting

Okno żywieniowe, inaczej nazywane postem przerywanym (z języka angielskiego “intermittent fasting”) sprawi, że utrzymanie ketozy będzie o wiele prostsze. Zamiast spędzać czas na szukaniu posiłków o niskiej zawartości węglowodanów, rozważ zjedzenie tylko dwóch lub trzech dużych posiłków. W ten sposób wakacje lub podróż służbowa będą faktycznie odpoczynkiem, a nie szukaniem rozwiązania problemu pt. “jak utrzymać dietę ketogeniczną na wakacjach”.

Ustal godziny posiłków i trzymaj się ich podczas urlopu. Jeśli twój lot jest wcześnie rano, zjedz śniadanie bogate w białko i tłuszcze, takie jak jajka i bekon, a następnie rozważ przerwę w spożywaniu posiłków aż do obiadu, już po przybyciu do miejsca docelowego. W ten sposób dostarczysz organizmowi wszelkich potrzebnych składników odżywczych, a jednocześnie odetniesz się od śmieciowego jedzenia i słodkich przekąsek, które często są rozdawane są w hotelach lub kupowane przez nas, by choć na chwilę zaspokoić głód.

Nie zapominaj o aktywności fizycznej

Wiemy, wiemy – na wakacjach chcemy odpoczywać, a nie katować się treningami. Pamiętaj jednak, że stosowanie diety ketogenicznej nie jest jedynym sposobem na spalanie tłuszczu i wytwarzanie ketonów. Spróbuj nie rezygnować z codziennych rytuałów sportowych. Poranny jogging o wschodzie słońca na plaży? Albo wieczorne bieganie w środku lasu? Nie pożałujesz – w ten sposób poczujesz się lepiej i uda ci się pozostać na diecie ketogenicznej.

Coś na ząb, czyli jakie keto przekąski wybrać?

Keto przekąski przydadzą ci się nie tylko na czas podróży. Oto lista kilku produktów, które spokojnie możesz przygotować w domku lub kuchni hotelowej i zabrać je ze sobą do torebki czy plecaka bez obawy, że się zepsują:

  • jajka na twardo,
  • ser,
  • keto chipsy,
  • orzechy (makadamia, orzechy włoskie, migdały lub orzechy ziemne), 
  • keto czekolada (o ile na zewnątrz nie panuje czterdziestostopniowy upał),
  • masło orzechowe,
  • suszona wołowina,
  • kawa kuloodporna w termosie lub kubku termicznym.

Kawa kuloodporna – zastrzyk energii i sposób na głód

Zabranie ze sobą oleju MCT lub oleju kokosowego i przygotowanie kawy kuloodpornej to kolejny dobry pomysł na to, jak radzić sobie z dietą ketogeniczną na wakacjach. Dodając zdrowe tłuszcze do kawy, będziesz miał uczucie sytości na dłuższy czas, poprawisz produkcję ketonów i ułatwisz sobie codzienne spożywanie zdrowych tłuszczów.

Pamiętaj też o codziennym piciu dużej ilości wody. Odwodnienie to ostatnia rzecz, której chciałbyś doświadczyć na wakacjach.

Dieta ketogeniczna na wakacjach – podsumowanie

Dla wielu osób wakacje to czas odpuszczania sobie i popełniania małych lub większych grzeszków żywieniowych. Przy zwiększonej ekspozycji na węglowodany i przy trudnościach ze znalezieniem niskowęglowodanowych, wysokotłuszczowych alternatyw posiłków, trzymanie się diety ketogenicznej może wydawać się zbyt kłopotliwe. Ale przecież sky is the limit, prawda?

Dzięki odpowiedniemu planowi, utrzymanie diety ketogenicznej na wakacjach lub wyjeździe służbowym wcale nie jest trudne. Pamiętaj, żeby zaplanować wyjazd z wyprzedzeniem, znaleźć miejsce z w pełni wyposażoną kuchnią, zaopatrzyć się w artykuły spożywcze dostosowane do osób na diecie keto i nie rezygnować z aktywności fizycznej. Nie bój się prosić o modyfikowanie posiłków w restauracji na takie, które będą odpowiednie dla twojego planu żywieniowego. Pamiętaj też, żeby pić dużo wody, a zamiast klasycznej małej czarnej, staraj się wybierać kawę kuloodporną (przygotuj ją samodzielnie, w domu).

Pamiętając o naszych wskazówkach, możesz cieszyć się rezultatami diety ketogenicznej również w czasie wakacji lub wyjazdu służbowego!

Amelia Szczepańska
Amelia Szczepańska

Studentka ostatniego roku dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (WUM). Dietetyką interesuje się od zawsze. To dla niej nie tylko zawód, ale i pasja. Amelia pomoże Ci wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe i wyjaśni czym są diety niskowęglowodanowe i KETO, a także odpowie na Twoje pytania i wątpliwości, oraz pomoże dobrać odpowiednią suplementację.

Artykuły: 48

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Otrzymaj Produkt Gdy Tylko się pojawi! Zostaw adres e-mail poniżej i bądź na bieżąco.
TWÓJ KOSZYK