Koszyk zakupów
Delivery Icon Do darmowej dostawy brakuje Ci 249.00

Brak produktów w koszyku.

Safety Payments Icon Gwarantowana bezpieczna transakcja

Jak przyspieszyć metabolizm na diecie keto?

Podczas stosowania diety keto można zauważyć, że tempo metabolizmu ulega spowolnieniu, co może utrudnić osiągnięcie zamierzonych efektów. Ale nie martw się – na wszystko mamy rozwiązanie! W tym artykule podzielimy się z tobą skutecznymi sposobami, które pomogą ci pobudzić metabolizm, spalić więcej kalorii i osiągnąć swoje cele w diecie ketogenicznej.
Autor: Amelia Szczepańska
amelia dietetyk
Weryfikacja: Dr Natalia Drabińska
Dr Natalia Drabinska
jak przyspieszyc metabolizm na keto

Skuteczne sposoby na przyspieszenie metabolizmu: co robić, aby wpłynąć na tempo przemiany materii

Każdy prawdziwy BeKetończyk wie, że, aby osiągnąć ketozę, trzeba się trochę postarać. Szkoda, żeby ten wysiłek poszedł na marne – aby w pełni czerpać z tego, co oferuje dieta ketogeniczna, warto zwrócić uwagę nie tylko na to, co mamy na talerzu, ale także na tempo przemiany materii. Pamiętając o kilku prostych zasadach, można podkręcić metabolizm i przyspieszyć spalanie kalorii, co przyczyni się do osiągnięcia pożądanych efektów w krótszym czasie. 

Aktywność fizyczna na diecie ketogenicznej

O tym, że sport to zdrowie, wiadomo nie od dzisiaj. To, że dieta ketogeniczna jest świetnym sposobem na poprawę kondycji, wyglądu i samopoczucia, też nie jest tajemnicą. A co jeśli połączymy jedno z drugim? Ćwiczenia fizyczne i keto to dobre połączenie, jednak – skoro od teraz głównym źródłem energii mają być tłuszcze – reakcje organizmu na wzmożoną aktywność będą się różnić od tych dotychczasowych. Nie musi to być od razu cardio – spróbuj coś, co będzie sprawiało ci przyjemność. Może tenis albo ćwiczenia aerobowe? Aby utrzymać wysoką wydolność w trakcie ćwiczeń, trzeba zadbać o zachowanie właściwych proporcji spożywanych makroskładników, aby zapewnić organizmowi wystarczającą ilość energii. Brak aktywności fizycznej może prowadzić do:

  • osłabienia siły mięśniowej,
  • zwiększenie masy ciała,
  • spowolnienia metabolizmu,
  • chorób sercowo naczyniowych,
  • innych chorób, takich jak cukrzyca typu 2 czy otyłość.

Wysiłek fizyczny odgrywa istotną rolę w życiu (i to nie tylko na diecie odchudzającej) i w ogromnej mierze wpływa na wzrost tempa przemiany materii. Ważne jest jednak, aby być czujnym i obserwować jak zachowuje się twoje ciało. Pamiętaj – kiedy trzeba, zwolnij. To keto jest dla ciebie, a nie odwrotnie.

Spożywanie nieprzetworzonej żywności

Będąc na diecie ketogenicznej, ważne jest, aby dostarczać organizmowi odpowiednie ilości makroskładników, by w pełni korzystać z dobrodziejstw stanu ketozy. Dobrze zbilansowana dieta keto powinna zawierać odpowiednią ilość białka, tłuszczów i węglowodanów, aby zapewnić organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Spożywanie posiłków w naturalnej, nieprzetworzonej formie, mamy dostęp do wartościowych tłuszczów, w tym cennych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Te zdrowe tłuszcze możemy znaleźć w tłoczonych na zimno olejach, świeżych rybach czy orzechach, a ich spożycie może pozytywnie wpłynąć na metabolizm oraz ogólne zdrowie. Co więcej, nieprzetworzona żywność pozbawiona jest konserwantów oraz sztucznych aromatów, barwników i innych niezdrowych ulepszaczy. 

Jako prawdziwy BeKetończyk, powinieneś wybierać wysokiej jakości produkty, w tym:

  • tłuste ryby i owoce morza – np. łosoś, makrela, tuńczyk, dorsz, krewetki,
  • jaja,
  • tłuste mięso – pierś z kurczaka/indyka, wątróbki, stek, schab, boczek, 
  • tłuszcze roślinne, w tym olej kokosowy, masło orzechowe i oliwa z oliwek,
  • awokado i inne warzywa o niskiej zawartości węglowodanów, takie jak pomidory koktajlowe, kapusta kiszona czy kiszone ogórki,
  • orzechy, nasiona – siemię lniane, migdały, orzechy laskowe.

Unikaj produktów przetworzonych, cukru, mąki, ziemniaków, ryżu, gotowych dań z supermarketu, alkoholu oraz innych źródeł węglowodanów. Zamiast klasycznych słodkich przekąsek, wybierz keto przekąski, dostosowane dla osób będących na diecie ketogenicznej. W ten sposób, będziesz mógł poprawić przemianę materii i wesprzeć organizm w redukcji masy ciała.

jak przyspieszyc metabolizm na keto 2

Regularne posiłki

Regularne dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości tłuszczów oraz białka, jest kluczowe dla utrzymania prawidłowego tempa metabolizmu. Jak? Regularne odstępy czasowe między posiłkami pomagają zachować stabilny poziom cukru we krwi oraz zapobiegają nagłym spadkom energii.

Suplementacja

Przemiana materii zależy też od suplementacji. Spożywanie dobrej jakości suplementów może przyśpieszyć metabolizm i skutecznie wspierać proces odchudzania. Spośród preparatów godnych uwagi, są m.in.:

Elektrolity

Organizm potrzebuje elektrolitów. Keto może prowadzić do ich utraty, dlatego tak ważna jest suplementacja. Keto Elektrolity (m.in. sód, potas, magnez) pomagają w utrzymaniu równowagi elektrolitowej i poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego, co korzystnie wpływa na tempo metabolizmu i zachowanie zdrowego stylu życia.

Oleje MCT

Innym popularnym suplementem na diecie ketogenicznej jest olej MCT (trójglicerydy średniołańcuchowe). Jest szybko trawiony i stanowi łatwo przyswajalne źródło energii. Oleje MCT przyspieszają metabolizm i podnoszą poziom termogenezy, doprowadzając do zwiększonego spalania kalorii.

Nawadnianie

W trakcie ketozy organizm traci wodę i elektrolity, co może prowadzić do odwodnienia, zmniejszenia wydolności i wpłynąć negatywnie na metabolizm. Odpowiednie nawadnianie ułatwia transport składników odżywczych i usuwanie toksyn z organizmu, a także korzystnie wpływa na procesy trawienne. Woda, zielona herbata czy napoje dostosowane do keto to podstawa, jeśli chcesz przyspieszyć metabolizm.

Sen

Zdrowy sen to podstawa dobrego samopoczucia. Zapewnia organizmowi regenerację oraz wpływa na poziom hormonów regulujących apetyt, takich jak grelina i leptyna. Jeśli nie śpisz wystarczająco, poziom greliny (hormonu głodu) wzrasta, a poziom leptyny (hormonu sytości) spada, co może prowadzić do większej ilości spożywanych kalorii i trudności w utracie wagi. Przeprowadzone badania naukowe wskazują, że przynajmniej 7-8 godzin snu dziennie jest potrzebne dla zachowania zdrowego trybu życia i prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Jak przyspieszyć przemianę materii – podsumowanie

Jeśli chcemy zaangażować się w keto, nie wystarczy inny sposób odżywiania, czyli odstawienie cukru i zastąpienie go tłuszczami. Dbanie o aktywność fizyczną, jakościowa suplementacja, zdrowe nawyki żywieniowe, w tym spożywanie nieprzetworzonej żywności i picie wody to kluczowe elementy, które należy uwzględnić w codziennym życiu (i to nie tylko będąc na diecie ketogenicznej!). Każdy z nich przyspiesza metabolizm i pomaga w szybszym spalaniu tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie, redukuje masę ciała. W ten sposób, przyspieszamy spalanie kalorii i możemy zrzucić zbędne kilogramy w krótszym czasie. To jak, spróbujesz?

Amelia Szczepańska
Amelia Szczepańska

Studentka ostatniego roku dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (WUM). Dietetyką interesuje się od zawsze. To dla niej nie tylko zawód, ale i pasja. Amelia pomoże Ci wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe i wyjaśni czym są diety niskowęglowodanowe i KETO, a także odpowie na Twoje pytania i wątpliwości, oraz pomoże dobrać odpowiednią suplementację.

Artykuły: 76

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Otrzymaj Produkt Gdy Tylko się pojawi! Zostaw adres e-mail poniżej i bądź na bieżąco.
TWÓJ KOSZYK